Caribbean-born French Pointillist/Impressionist Painter, ca.1830-1903
.Painter and printmaker. He was the only painter to exhibit in all eight of the Impressionist exhibitions held between 1874 and 1886, and he is often regarded as the 'father' of the movement. He was by no means narrow in outlook, however, and throughout his life remained as radical in artistic matters as he was in politics. Thad?e Natanson wrote in 1948: 'Nothing of novelty or of excellence appeared that Pissarro had not been among the first, if not the very first, to discern and to defend.' The significance of Pissarro's work is in the balance maintained between tradition and the avant-garde. Octave Mirbeau commented: 'M. Camille Pissarro has shown himself to be a revolutionary by renewing the art of painting in a purely working sense; Related Paintings of Camille Pissarro :. | Pang plans Schwarz house | The artist-s palette with a landscape | Selbstportrat | Place du theatre francais a paris | corner of the garden | Related Artists:
Lethiere, Guillaume GuillonFrench Painter, 1760-1832
ulrica paschUlrika Pasch började måla 1756 men hade tidigt tillsammans med sin bror fått undervisning av fadern. Hon blev hushållerska åt en släkting, men målade på fritiden. Under en tioårsperiod försörjde hon sin pappa och syster som professionell porträttmålare i Stockholm innan hennes bror återvände från sina studier utomlands 1766, då de började arbeta tillsammans. Deras samarbete beskrivs som harmoniskt och de valdes båda in i konstakademien 1773. Hon var inte den första kvinnan som valdes in i akademin, men hon var den första kvinnliga yrkeskonstnären som blev vald. Hon ska ha målat detaljerna på broderns tavlor, som klädesdetaljer och liknande. Ulrika hade en framgångsrik karriär och målade ofta porträtt av kungafamiljen och hovet. Hon ansökte dock upprepade gånger förgäves för en pension. Systern Helena Lovisa (1744-96) hushållade åt sina syskon.
Trots att det sägs att hon själv var en ödmjuk person som aldrig framhävde sitt arbete, så är hon en av få kända självförsörjande kvinnliga yrkeskonstnärer i Skandinavien före artonhundratalet.
Peter van BloemenPieter van Bloemen, called Standaart (bapt. 17 January 1657 - 6 March 1720), first name also spelled Peter or Peeter, was a Flemish painter.
Van Bloemen was born in Antwerp, where he attained the status of master at the age of 17. He then went to Rome, where he remained until 1694, adopting completely Italian manners. In 1699 he became dean of the Guild of Saint Luke in Antwerp. He was the teacher of his younger brother Jan Frans van Bloemen, a highly regarded painter of classical landscapes. The brothers travelled widely together, often collaborating on works, with Pieter taking on the role of figurista in Jan Frans' vedute, a role he also performed for many other artists.